Etnohorror


Emotsiooniotsus. Õhtutund hiline, teen siis lühidalt. T ja S on õhtusel jalutuskäigul. Tulevad, siis muljetame päevast ja ehk jõuan alustada ka Browni "Päritolu" lugemist. Viimased päevad olen plaanitust vähem aega lugemiseks napsanud. Tuleb teha korrektuure. 

Autor: Indrek Hargla
Pealkiri: Kolmevaimukivi
Ilmumisaasta: 2018
Formaat: pehmekaaneline
Lehekülgi: 425 lk
Kirjastus: Raudhammas

Ulmekogumik. Ulme väga meeldib, lühijutud - pole alati minu lemmikud. Juttude peamine miinus on nende olematu pikkus. Saad vaevu sisse elada... Läbi. Olen pigem triloogiate usku ja naudin mahukate sarjade lugemist. Iroonilisel kombel pole mul siiani loetud Apteeker Melchiori sari. Nimekirjas. Minu Hargla seniseks lemmikuks on kindlasti Eesti ulmekirjanduse kultusteos "French ja Koulu". Loetud on ka "Raudrästiku aeg". Stiil sobib ja uue raamatu järgi haarasin huviga. 

"Kolmevaimukivi" seljatas mõneks ajaks minu jutuvormi vastumeelsuse. Kogumikus oli küll neid jutte, mida oleksin tahtnud veelgi kauem lugeda, kuid raamatu vaheldusrikkus oli siiski nauditav. Kummitama jäävad enim vast etnohorrori liigitusse kuuluvad ja õõva tekitanud lood "Tammõküla viljakuivati", "Kolmevaimukivi", "Suvitusromaan". Ei osanud taolisi lugusid kogumikult oodata. Nende juttude lõpusirged olid täis üllatusi ja veidrat ootust, et ehk ikka kõik ei lõppe nii räigel viisil. Siiski, siiski. Kujutan ette, et sobiksid eriti hästi pimadasse ja kõledasse sügisõhtusse. Ehmatasid jahedamaks ka sumedama suveõhtu. 

Kiidan väga Hargla stiili, lugemine läheb lennates ja dialoogide jälgimine on nauditav. Suvi toob lugemisnimekirja kindlasti veel mitu tema raamatut. Järgmiseks plaanin üles otsida tema varasemalt ilmunud kogumiku "Suudlevad vampiirid". Ehk teen algust ka Melchiori sarjaga. Hea meelega mahutaks nimekirja ka "Roosi ja lumekristalli". 

Pärnu
17.062018

Comments

  1. Soovitan küll väga Melchiori sarja ka lugeda, mul sealt mõned loetud ja mõned lugemata veel, aga olen väga nautinud!

    ReplyDelete
  2. Aitäh soovituse eest ja võtan kindlasti plaani! Täna jõudis minuni aga "French ja Koulu Tarbatus" ja riiulis on veel ootamas 2 Hargla raamatut ja siis ... Siis tuleb ka Melchiori aeg.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts